نوشته شده توسط : ali

قارچ میوه ای از تیره رویندگان قارچی است. بیشتر قارچ ها با تشکیل کولونی به جذب مواد مغذی از چوب برگ های فرو افتاده و ترکیبات موجود در خاک می پردازند.محبوب ترین قارچی که امروزه در دنیا مصرف می شود، قارچ های دکمه ای سفید هستند.عده ای دیگر پورتوبلو را به عنوان محبوب ترین و مرغوب ترین قارچ می شناسند، این قارچ نژاد قهوه ای دکمه ای سفید هستند.

•تاریخچه پرورش قارچ

قارچ ها موجوداتی هستند که از گذشته های دور با انسان بوده اند.سوابق فسیلی آن ها به دوران پر کامبرین و دونین بر می گردد.تاریخ مصرف قارچ های خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور بر می گردد و حتی انسان های نخستین از خواص ویژه قارچ ها اطلاع داشتند.اگر تاریخچه تولید قارچ های خوراکی به دقت مورد بررسی قرار گیرد، تاریخی چند هزار ساله را می توان برای آن قائل شد.پرورش قارچ های خوراکی به حدود 20 قرن پیش در ژاپن و چین برمی گردد.کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد کشورهای گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سال های گذشته به نوعی از این محصول ارزشمند برخوردار بوده اند و در حال حاضر بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان محصولی کشاورزی و باغی قلمداد می کنند و حتی به منظور توسعه هر چه بیشتر تولید و مصرف آن برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آن اجرا می کنند و سالانه هزینه های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می دهند.در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هر کدام به صورتی نسبت به توسعه همه جانبه آن اقدام می کنند.در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی قارچ ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن گونه خاص، بیشتر است.

• فواید قارچ

قارچ یک ماده غذایی سالم است که سبب می شود با خوردن آن احساس سیری کنید.نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد افزایش مصرف غذاهای کم کالری که ارزش غذایی بالایی دارند (مانند قارچ) می توانند جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری باشند.قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هر چه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.قارچ ها انسولین طبیعی و آنزیم هایی دارند که سبب شکسته شدن قند یا نشاسته موجود در غذاها می شوند.علاوه بر این قارچ ها ترکیباتی دارند که در بهبود عملکرد پانکراس، کبد و سایر غدد هورمونی درون ریز تاثیر دارند قارچ های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پر خاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها شوند.قارچ ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند.گروهی از ویتامین ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و... هم در قارچ ها وجود دارد.

• برند :

برند، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.

• مزایای ثبت جهانی برند :

- در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، به شما به عنوان شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی نگاه می کنند.
- از ربوده شدن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می کنید.
- ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید.
- راه هر گونه سوء استفاده را می بندید.

• ثبت برند قارچ

با توجه به توضیحاتی که در مورد قارچ، این ماده ارزشمند داده شد علاقه مندانی که قصد ثبت برند قارچ را دارند در ابتدا باید بدانند که محصولی که می خواهند تولید کنند در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت تجاری قرار دارد. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است،همچنین لازم به یادآوری است که برای ثبت برند قارچ ارائه مجوز از جمله کارت بازرگانی، جواز تاسیس صنایع یا پروانه کسب لازم و ضروری می باشد.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند قارچ :

شخص حقیقی :
1- تصویر شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی).
شخص حقوقی :
1- کپی شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت).
4- تصویر کارت بازرگانی

• مراحل ثبت برند قارچ :

مراحل درخواست ثبت برند یا علامت تجاری به صورت اینترنتی انجام می شود، که در ذیل به این مراحل اشاره می کنیم.
_ ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.و از آنجا به قسمت اداره ثبت علائم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه علامت را کامل کنید.
_بعد از پر کردن اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما داده می شود و سپس باید نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه اظهارنامه اقدام نمایید.
_در صورت کامل بودن مدارک و تکراری نبودن علامت مورد درخواست به آدرس ایمیل شما ایمیلی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت ارسال می شود وگاهی ممکن است از طریق پیامک نیز به شما اطلاع رسانی شود.
_ چنانچه نقصی در مدارک باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود، در صورتی که ثبت علامت تجاری بلامانع باشد از طریق ایمیل یا پیامک، بلامانع بودن ثبت علامت به شخص یا نماینده او ابلاغ می شود و نامه پیش نویس آگهی روزنامه رسمی ضمن آن ارسال می شود. بعد از روز تحویل مدارک به سایت مراجعه و در قسمت خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت علامت برای روزنامه رسمی زده است وارد سایت روزنامه رسمی بشوید وهزینه نشر آگهی را بپردازید. پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با در دست داشتن پرینت نامه آگهی تقاضانامه آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره ثبت به شما ابلاغ کرده است به اداره ثبت علامت مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه ای فیزیکی علامت ثبت شده خود را تحویل بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مجسمه سازی:

مجسمه سازی به انگلیسی Sculpture خوانده می شود که از کلمه Sculper به معنی تراشیدن مشتق شده است.در حالی که مجسمه سازی فقط تراشیدن نیست بلکه فرم دادن شی ای است که ماده اولیه آن سنگ،موم چوب یا فلز باشد.

• تاریخچه مجسمه سازی

مجسمه سازی قبل از پیدایش قدیمی ترین تمدن ها وجود داشته است، حتی شواهدی از آن از تمدن غارنشینان به دست آمده است.مثلاَ یکی از حجاری های بسیار زیبای قبایل مایاها در پرو.
در همه اعصار و قرون هنر مجسمه سازی به علت مواد اولیه آن که اکثرا سنگ و چوب است به هنری با شکوه و با اصالت بدل شده است و در برخی موارد شناسنامه ای برای هویت و طرز زندگی تمدنها شده است.مجسمه سازی با مذهب ارتباط مستقیم داشت چنان که پیکره هایی که از تمدن های باستانی، مصر، هند، چین و مایاها باقی مانده نشان می دهد مذهب در تحول و تکامل این هنر نقش اساسی دارد.شاهان آشوری پیکر تراشی را وسیله ای برای بزرگ جلوه دادن اعمال خود قرار دادند.

• مجسمه سازی در ایران

ایرانیان که در تمام رشته های هنری تزئینی مانند نقاشی، سنگتراشی، منبت کاری، و غیره مهارت فوق العاده به خرج داده اند در فن مجسمه سازی نیز علاقه زیادی از خود نشان داده اند. مجسمه مکشوفی در شمی (از نواحی لرستان) بزرگترین مجسمه ای است که تا کنون در خاک ایران پیدا شده، و تنها مجسمه برنزی بزرگی است که از دوران های قدیم ایرانیان به یادگار باقی مانده است. ولی مجسمه های کوچک خصوصاَ از عهد اشکانیان و ساسانیان در کشور ما زیاد ساخته شده و تمام خصوصیات پیکر تراشی ایران نیز در این مجسمه های کوچک دیده می شود.
در عصر حاضر مجسمه سازی به علت پیشرفت علم و تکنولوژی و پدیدار شدن جوامع صنعتی دگرگونی زیادی پیدا کرد و از یک هنر صرف و تفننی به صنعتی عجین شده با سایر رشته ها مثل دکوراسیون و معماری درآمد.از پدیده های جالب هنری در قرن حاضر و قرن بیستم پیدایش، گسترش و رخنه سبک کوبیسم در مجسمه سازی بود که اولین بار الکساندر آرچی پنکو بود که از سال 1911 آثار جالبی به وجود آورد. به هر حال در مجسمه سازی نوین عناصری مانند چوب، آهن، حلبی، طلا، جواهر، شیشه، نخ، پارچه و... به کار می رود که در این بین مجسمه های فلزی جلب توجه بیشتری می کنند و شاید علاقه مندان بیشتری نیز داشته باشند.

• ثبت شرکت تولید مجسمه

مهم ترین مبحث برای ثبت شرکت، تعیین موضوع شرکت می باشد، مطابق بند 2 اساسنامه، تعیین موضوع فعالیت هر شرکت نشان دهنده هویت آن شرکت است بر این اساس موضوع فعالیت شرکت تولید مجسمه در زمینه های تولید و پخش انواع مجسمه های تزئینی باید قید گردد.
برای ثبت شرکت تولید مجسمه می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمود.برای آشنایی بیشتر به شرح مختصری درباره این دو شرکت و سپس شرایط و مدارک لازم جهت ثبت آنها می پردازیم.

• شرکت سهامی خاص :

شرکت هایی هستند که سرمایه آنها به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.مقدار سرمایه لازم در این شرکت ها نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد.توجه داشته باشید که حتما باید عبارت سهامی خاص قبل یا بعد از نام شرکت به صورت واضح قید گردد.

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :

    پرداخت نقدی حداقل 35% از سرمایه به صورت نقدی
    حداقل میزان سرمایه یک میلیون ریال
    حداقل وجود 3 نفر عضو

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دامپروری سهامی خاص :

_ تصویر برابر اصل شده شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
_ ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت
_ اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس + 10
_ دونسخه اظهارنامه تکمیل شده شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل آن توسط سهامداران
_ دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
_ دونسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
_ دوبرگ صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب رسیده باشد
_ اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز.

• شرکت با مسئولیت محدود :

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است، در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
" فایده ای که شرکت های با مسئولیت محدود دارند این است که شرکت های سهامی غالباً احتیاج به سرمایه های مهم دارند و ناچارند شریک زیاد داشته باشند به این جهت مقررات زیادی درباره آنها وضع شده که رعایت تمام آنها از عهده اشخاصی که می خواهند شرکاء محدودی داشته باشند خارج است؛ این قبیل شرکت ها از اشخاصی تشکیل می شود که با یکدیگر دوست و یا همکارند و در حقیقت شرکت فامیلی است، از آن قیود تا اندازه ای آزاد است. "

• شرایط لازم جهت ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود :

    حداقل سرمایه مبلغ 100.000 تومان
    وجود حداقل 2 نفر عضو
    تعهد به پرداخت کل سرمایه به طور نقدی

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دامپروری با مسئولیت محدود :

_ 2برگ تقاضانامه
_ 2 نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
_ 2جلد اساسنامه و امضای ذیل صفحات آن توسط سهامداران
_ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
_ تصویر کارت ملی و شناسنامه شرکاء و مدیران
_ اخذ و ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلان کارشناس اداره ثبت شرکت ها



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()